Musik

När jag åker någonstans och kommer tillbaka är det alltid en låt som påminner mig om den tiden jag spenderat på det stället jag varit. Jag har låtar som representerar, Konfirmationslägret, Lions stipendieresan till Finland, F7 sommar och vinterlägrena, Malaysiaresan, Dublin tiden och nu också för min tid i Nederländerna.

Måste bara tillägga hur nöjd jag är med allt jag hunnit med i mitt liv hittills, är det något jag inte ångrar så är det att jag verkligen tagit vara på chanser även om jag alltid velar ett kilo innan jag bestämmer mig. Tänk vad mycket tid jag har kvar då, finns ju hur mycket som helst jag vill hinna med!

Tillbaka till låtarna, Ja det är faktiskt 2 låtar, en för första halvan och en för andra. Låtarna har jag väl inte direkt valt utan de har bara blivit symboler på något sätt för Maastricht och kommer alltid påminna mig min tid här:



Graffiti 6 "Stare into the sun" Träffade Nino I Utrecht första dagen jag kom till Holland. Han (killen jag inte kände men som så snällt hämtade upp mig i en liten holländsk stad för att ta mig till den stad jag skulle bo i i 6 månader) sa vill du höra en go låt och räckte över sin Iphone till mig.





Audioslave "Dandelion" - Jag går ju väldigt mycket, promernerar runt i stan och kikar och rensar hjärnan. När jag kom tillbaka efter Jul fick jag en Ipod och på den fanns denna låten. Den har spelats om och om igen medan jag upptäckt Maastricht.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0